HEB JIJ SERIEUZE STRESSKLACHTEN
WAARDOOR JE OP EEN WACHTLIJST
STAAT VOOR HULP?

 

JIJ WILT IETS DOEN EN WERKEN AAN
JE HERSTEL EN NIET WACHTEN MAAR JE WEET NIET HOE?

Ben je bang dat het nooit over gaat zoals jij je nu voelt?

Ben je ten einde raad omdat je niet meer weet wat je kunt doen om je weer beter te voelen?

Heb je eindelijk de stap gezet om professionele hulp te vragen maar moet je wachten totdat er plek is voor jou?

Kies voor je herstel en volg deze online training.
Deze training transformeert jouw stressklachten naar veerkracht. 

Waarom online? 

Je kunt de training op je eigen tempo en op jouw gekozen tijdstip volgen!

Het is een alles-in-een training. Je wordt als mens in zijn geheel geholpen; mentaal, fysiek, emotioneel en in je gedrag. Omdat het allemaal in één programma zit bespaar je tijd en energie want je hoeft niet naar allemaal verschillende hulpverleners. Tijd en energie is kostbaar!  Je hoeft geen mindfulnesscursus te volgen, naast je afspraken bij de psycholoog, de fysiotherapeut en nog naar een ademcoach. 

Wanneer je overspannen bent zijn veel afspraken bij verschillende hulpverleners wel het laatste wat je kunt gebruiken. Het kost veel tijd en energie en dat heb je vaak juist niet.

Ben je eindelijk aan de beurt voor een intake en dan begint nog niet gelijk de hulp waar je zo op zit te wachten. Het vervolg-consult duurt vaak weer enkele weken. Met de intake en twee vervolg-consulten ben je nog niet veel verder in je herstel. Je hebt al wel je eigen risico betaald van tenminste  € 385,00 euro. 

Een online programma Eerste Hulp Bij Stressklachten is dit jaar minder dan je eigen bijdrage. Een heel compleet programma dat levenslang in je bezit blijft en waarmee je gelijk aan je herstel gaat werken! 

De investering die je in je eigen herstel stopt is  € 378,- (i.p.v. € 547,-) voor het  volledige programma. Dit hele jaar (2021) zal de training voor dit bedrag worden aangeboden omdat uit onderzoek van het Trimbos instituut blijkt dat veel mensen worstelen met psychische klachten, slaapproblemen en vaker emotionele problemen ervaren.  De coronacrisis trekt een zware wissel op ons mentale en fysieke welzijn.

Herkenbaar?

Voel jij je onrustig en gejaagd?

Voel jij je leeg en moe?

Heb jij het idee dat je hoofd een zeef is en dat je hierdoor niet functioneert?

Gaan jouw emoties alle kanten op. Van nerveus en gespannen tot angstig en somber voelen?

Voel jij je van jezelf vervreemd omdat jij jezelf niet herkent in hoe je doet en wat je voelt?

Zijn er momenten dat je niet kunt stoppen met huilen?

Heb jij ook last van een “kort lontje”?

Word je moe wakker?

Slaap je slecht in of door?

Heb je vaker ruzie met je partner, je kinderen of andere dierbaren?

Voelt je lichaam oud, stijf en pijnlijk aan?

Heb je ook last van een drukkend en strak gevoel in je borstkast?

Heb je last van hartkloppingen terwijl er na controle niets mis blijkt te zijn met je hart?

Heb je ook last van je maag?

Ben je bang dat het nooit over gaat zoals jij je nu voelt?

Ben je ten einde raad omdat je niet meer weet wat je kunt doen om je weer beter te voelen?

Heb je eindelijk de stap gezet om professionele hulp te vragen maar moet je wachten totdat er voor jou plek is?

wat je graag weer wil ervaren

Kalmte en rust

Helderheid in je hoofd hebben i.p.v. dat watten gevoel

Grip hebben op jouw emoties omdat je weet dat het signalen zijn die jou helpen zonder dat je vanuit de emotie reageert

Ontspannen slapen en energiek wakker worden

Een betere relatie met jezelf, partner, kinderen of andere dierbaren

Betere werkgerelateerde relaties

Meer ruimte, meer souplesse en een ontspannenheid in je lichaam ervaren

Weten wat je kunt doen bij spanningen en onrust om jezelf te kalmeren

Hoe jezelf een stressreactie kunt stoppen en verkorten zodat je weer in balans komt waardoor je jezelf weer herkent

Weer zelf in de ” lead” zijn in plaats van emoties of de situatie waar je in zit

wat je leert om weer in balans te komen

"

Je leert jouw emoties kennen en herkennen én te kalmeren

"

Je leert over jouw automatische gedragspatronen

"

Je leert over stress, jouw persoonlijke stressoren en jouw stressreacties

"

Je leert om een stressreactie te stoppen en te verkorten

"

Je leert over jouw persoonlijke energiebronnen, jouw energizers en wat flowreacties zijn

"

Je leert om flowreacties op te wekken. Een flowreactie is jouw reactie op fijne gevoelens

"

Je oefent in beter slapen

"

Je leert over mindset en hoe je een positieve mindset kunt inzetten voor een betere versie van jezelf

"

Je leert wat stress in je lichaam, hoofd, hart en in je gedrag doet en hoe je dit om kunt buigen zodat het stopt of vermindert

"

Je weet wat je kan doen om weer in balans te komen en je weer veerkrachtig te voelen zodat jij jezelf weer herkent!

Waarom heb ik deze training gemaakt?

Mijn naam is Erna Bouwhuis en ik ben 23 jaar werkzaam geweest in de GGZ in verschillende functies. Ik heb binnen de GGZ met jeugd gewerkt, als gezinsbehandelaar, in de volwassenzorg en op een preventie afdeling. Kortom veel gezien op gebied van psychische klachten en wat chronische stress met iemand doet. Nadat ik 15 jaar werkzaam was in de GGZ ben ik in 2010 naast mijn baan een yoga bedrijf, Yoga2all, gestart. In 2017 ben ik het coach- en trainingsbedrijf Self Balance gaan opbouwen. Ondernemer zijn van twee bedrijven gaf geen ruimte meer om nog in de GGZ te werken en ik heb om die reden er in 2018 afscheid van genomen.

Het belangrijkste wat ik heb geleerd is dat stress niet alleen iets mentaals is maar dat de stressreacties in je lichaam zitten en bij chronische stress de stressreacties door je lichaam in stand worden gehouden met alle gevolgen van dien. Om mensen met stressklachten goed te kunnen helpen is alleen praten niet voldoende, iets wat veelal binnen de GGZ gebeurt. Wat nodig is dat naast de coachende gesprekken er ook een lichaamsgerichte benadering is die zorgt dat je stressreactie in je lichaam verkort, stopt en verdwijnt.

Ik heb er voor gekozen om al mijn kennis over mentale coaching, van de yoga filosofie, mindfullnes en als heartmath therapeut samen te voegen in een programma. Het is een intensief online programma geworden Eerste Hulp Bij Stressklachten. Dit programma helpt op fysiek , mentaal, emotioneel vlak en in je gedrag. Je wordt dan totaal geholpen en niet alleen op het mentale vlak. Je hoeft nu niet naar verschillende hulpverleners toe maar je kunt dit uit één programma halen. Want als je overspannen bent zijn veel afspraken bij verschillende hulpverleners wel het laatste wat je kunt gebruiken. Het kost veel tijd en energie en dat heb je vaak juist niet.

Dit programma is gericht om mensen te helpen die een burn-out hebben, overspannen zijn of andere psychische klachten waarbij veel stress wordt ervaren. In dit programma coach jij jezelf met behulp van alle materiaal wat in deze training zit met daarnaast de lichaamsgerichte oefeningen. 

Stress online training

Ik heb gekozen om dit programma te maken omdat je als mens in zijn geheel wordt geholpen, mentaal, fysiek, emotioneel en in je gedrag. Omdat het allemaal in een programma zit bespaar je tijd en energie want je hoeft niet naar allemaal verschillende hulpverleners. Tijd en energie is kostbaar!

Wat krijg je?

Je leert in deze training om je stressreacties te stoppen en te verkorten hierdoor kom je terug in balans. Je veerkracht wordt vergroot waardoor jij jezelf weer herkent!

Het is een training van 10 weken lang je waarbij je elke 2 weken een module ontvangt.

De training bevat 5 modules.

De training bevat 4 leerboeken en 5 werkboeken.

De training bevat 21 video’s en 12 audio bestanden.

Je wordt lid van een besloten facebook groep waarin ik elke maand 2 wekelijks op maandagmiddag live om 13.00 een vragenuurtje heb. Tussendoor kun je in deze groep ook je vragen stellen over de training.

MODULE 1

leer je over Stressoren en Energizers. Je leert wat je persoonlijke stressoren zijn en wat juist jouw energizers zijn. Je leert hoe je in je buik kunt ademen en je gaat oefenen met ontspannen slapen.

MODULE 2

leer je over wat er in er in je Body and Mind gebeurt tijdens een stressreactie. Je leert wat jouw persoonlijke automatische reactie/gedragspatronen zijn en die je niet dienend zijn, je krijgt inzicht. Je leert wat stresscontainers zijn in je lichaam en hoe je stress uit je lichaam krijgt. Je leert een bijzondere ademoefening die energie en rust geeft.

MODULE 3

leer je over wat notice, know it, kalm it and release is. Je leert wat het betekent om je emoties op te merken, te erkennen, te kalmeren en los te laten. Je leert je automatische gedragspatronen te doorbreken. Je leert in aandacht te zitten waardoor je een betere concentratie krijgt en meer kalmte.

MODULE 4

leer je meer over the flow of attention. Je leert wat mindset is en hoe je dit kunt inzetten met meer als alleen positief denken. Je leert over de 9 attitudes voor het leven die je via meditatie gaat oefenen. Deze module helpt je om het leven op een positievere manier te benaderen.

MODULE 5

leer je meer over Balancing. Je leert een balansplan maken wat jou gaat helpen om jouw resultaten van de training vast te houden en te onderhouden.

Training 1

EHBS

online programma

Online training EHBS

Het programma blijft levenslang in je bezit

Deelname besloten Facebookgroep

investering

€ 378,-

inclusief BTW

Training 2

EHBS

online programma en
2 consulten

Online training EHBS

Het programma blijft levenslang in je bezit

Deelname besloten Facebookgroep

2 één op één consulten met Erna Bouwhuis

investering

€ 797,-

inclusief BTW

Training 3

EHBS

online programma
2 consulten en
een VIP dag

Online training EHBS

Het programma blijft levenslang in je bezit

Deelname besloten Facebookgroep

Twee één op één consulten met Erna Bouwhuis

Een hele VIP dag waar je een hele dag aan jezelf gaat werken met een heerlijk biologische lunch en in een prachtige omgeving

 

investering

€ 1597,-

inclusief BTW

Testimonials

Wat is de meerwaarde voor jou geweest om deel te nemen?

“Het heeft mij ontzettend geholpen om te ontspannen”.

“Het heeft mijn inzicht en focus gegeven en ook de drive om vaker te blijven oefenen”.

“Dat ik zoveel over mijzelf heb geleerd”.

“Je leert goed naar jezelf luisteren”.

“Dat ik mijzelf heb leren kennen en er zoveel van heb geleerd en nog elke dag”.

“ik voel mij veel beter minder vaak angstig en somber”.

Veel gestelde vragen

Waarom deze investering in jezelf via een online programma?
  • Omdat je in dit programma als mens in zijn totaliteit wordt geholpen. Op het fysieke, mentale, emotionele vlak en via je gedrag.
  • Totale benadering zorgt er voor dat je geen afspraken nodig hebt met verschillende hulpverleners. Je tijd en energie wordt versnipperd wanneer je veel verschillende afspraken hebt en dat kan je zeker niet gebruiken bij een burn-out of andere stressklachten.
  • Je wordt gelijk geholpen zonder wachtlijst.
  • Je werkt in je eigen tijd en tempo aan je herstel.
  • De keuze voor training 1 kost minder dan je verplichte eigen risico van €385,00
  • De besloten Facebookgroep zorgt voor een (zichtbaar)contact 2 wekelijks is er een vragenuurtje op de maandag.
  • Een investering in je gezondheid is anders dan een investering in een weekje vakantie. Een week vakantie geeft mooie herinneringen en is ook erg belangrijk maar zorgt niet voor een blijvend resultaat voor het oplossen van je stressklachten.
  • Dit programma blijft een leven lang in je bezit.
Stel dat ik graag een één op één consult wil, naast de online training?
  • Dat kan uiteraard, je kunt altijd mailen om een consult te laten inplannen.
  • Of je kiest voor training 2 of 3 als je behoefte hebt aan meer persoonlijk contact.

Waarom is het juist zinvol om bij Self Balance deze training te volgen?
  • Deze training is gemaakt vanuit mijn jarenlange ervaring als coach en trainer, ik heb mijn “vlieguren” gemaakt op het gebied van de lichaamsgerichte benadering van stressklachten in je lichaam, weet veel over de verschillende ademtechnieken en de kracht van de eenvoud hierin. Daarnaast weet ik veel over mindset en de invloed op je emoties en op je gedrag. Deze “vlieguren” zijn gemaakt in de 23 jaar werkzaam zijn binnen de GGZ, werken als Heartmath therapeut en het beoefenen van yoga/mindfulness vanaf 2001. In 2009 ben ik gestart met het les geven in yoga en mindfulness. Mijn ervaringen en opleidingen heb ik allemaal in deze training gestopt met als intentie om grote impact te kunnen maken op het herstel van mensen die lijden aan stressklachten die anders erg lang op de wachtlijst staan zonder dat er maar aan het herstel wordt gewerkt.
Wat is er bij mij veranderd als ik deze training heb gevolgd?
  • Je hebt meer zelfkennis waardoor je bewust kiest voor gedrag wat jou dient.
  • Je kijkt op een meer ontspannen manier naar de wereld om je heen omdat je in staat bent je mindset (overtuigingen) bij te stellen.
  • Je slaapt beter.
  • Je bent in staat om vaste overtuigingen over jezelf of je situaties los te laten.
  • Je energielevel is omhoog gegaan want je hebt meer veerkracht.
  • Je probleemoplossend vermogen is vergroot door een andere mindset.
  • Je hebt meer rust in je hoofd waardoor je denken helder is.
  • Je hebt meer grip op je emoties.

Wat zijn de effecten op je dagelijks leven?
  • Door energie toename ben je minder vermoeid waardoor je weer ruimte voelt om met je partner, kind of speciale vriend/vriendin weer leuke activiteiten te ondernemen.
  • Je kan weer stapsgewijs aan het werk.
  • Je bent in staat om goed voor jezelf te zorgen waardoor je grenzen aangeeft in (werk)relaties.
  • Je bent in staat om beter te luisteren naar jezelf maar ook naar anderen.
  • Je hoort de ander ook beter omdat je meer rust hebt waardoor miscommunicatie vermindert tussen alle (werk)relaties.
  • Je voelt weer ruimte om nieuwe dingen te ontwikkelen; een hobby, een studie etc.
  • Je voelt dat je weer een keuze hebt in plaats van dat je door je emoties wordt geleefd.

 

Blijf het programma altijd in je bezit?
  • Ja zelfs als er vernieuwingen komen wordt dit automatisch aan je programma toegevoegd.

Zijn de yogaoefeningen in deze training moeilijk?
  • Nee de oefeningen zijn eenvoudig en kunnen zo nodig zittend op een stoel worden gedaan.
Heb ik een yogamat nodig?
  • Niet noodzakelijk al zal het wel prettig zijn.

Heb ik nog ander materiaal nodig?
  • Het is prettig om een meditatiekussen aan te schaffen maar ook dit is niet noodzakelijk je kan ook een kussen van de bank of je bed gebruiken.